İade Şartları

4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun şartları uyarınca Divin, "ürün iadesi" ve "ayıplı ürün iadesi" şartlarını uygulamakla yükümlüdür. Divin müşterileri, Divin.com.tr üzerinden internet yoluyla ve/veya Divin.com.tr aracılığıyla telefonla yapılan mesafeli satışlarda ilgili kanun gereğince herhangi bir neden göstermeksizin 7 gün içinde sözleşmeden cayma hakkını kullanabilirler. Sözleşmeden cayma hakkının gerçekleşmesi, cayma isteğinin Divin.com.tr'ye 7 gün içerisinde bildirilmesine bağlıdır. 

4822 sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağazalardan yapılan alışverişlerde koşulsuz iade şartı getirmemektedir. Bu doğrultuda Divin, mesafeli satış haricinde Divin mağazalarından yapılan alışveriş kaynaklı ürün iadesi isteği gibi durumlarda ve/veya gerekli gördüğü hallerde iade almama hakkını saklı tutmaktadır. 

Divin.com.tr müşterileri, cayma isteklerini Divin'e bildirmek için 0212 513 02 48 numaralı telefonu arayabilir ya da bu isteklerini Divin.com.tr'ye iletmek için info@divin.com.tr adresine e-posta gönderebilirler. Herhangi bir bildirim olmadan gerçekleştirilecek iade işlemleri kabul edilmeyecektir. 

Divin.com.tr müşterilerinin özel istekleri doğrultusunda üretilerek kişiye özel hale getirilen ürünlerde müşteri cayma hakkını kullanamaz. Ürünün ayıplı olması haricindeki bu tür durumlarda iade isteği geçersizdir. 

Cayma hakkının kullanılarak Divin.com.tr'den satın alınan ürün veya ürünlerin iade edilebilmesi için ürünlerin müşterilere ulaştırıldığı koşullardaki gibi geri gönderilmesi zorunludur. Başka bir ifadeyle ürün, ürün kutusu (sipariş ambalajı haricindeki ürünün muhafaza edildiği kutu), ürün sertifikası, fatura, irsaliye ve siparişle birlikte gelen diğer tüm unsurlar eksiksiz bir şekilde iade işlemi için Divin'in veya Divin.com.tr'nin belirteceği adrese gönderilmelidir. İade gönderimi sürecindeki eksik, kayıp veya hasarlar Divin veya Divin.com.tr'nin sorumluluğunda değildir. 

İade işleminin Divin tarafından onaylanmasını müteakip ürün için tahsil edilen tutarın tamamı; üründe eksik, hasar veya kayıp varsa karşılık gelen tutar ürün tutarından tazmin edilerek ödeme yönteminin aynısı üzerinden (kredi kartı, havale veya EFT'nin hangisiyle ödeme yapılmışsa) sipariş sahibine iade edilir. Sipariş kredi kartı taksitlendirmesi yöntemiyle verilmişse, geri ödemede de taksit çekimlerinin yapılacağı tarihler dikkate alınacaktır. Kredi kartıyla ve diğer yöntemlerle verilen siparişlerin geri ödemesi banka onay sürecine bağlıdır ve bankalar arasında bu süreç farklılık göstermektedir. Olası gecikmelerden dolayı Divin sorumlu tutulamaz. 

4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun cayma hakkı dışında tüketicilere ayrıca ayıplı ürünü iade etme hakkı da tanımaktadır. Yasa uyarınca Divin, satış tarihini takip eden 30 gün içerisinde üründe ayıp olduğunun yetkili uzmanları tarafından tespit edilmesi durumda tüketiciye iade, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında indirim veya ücretsiz onarımda bulunmakla mükelleftir. Üründe ayıp tespit edilememesi durumunda 7 gün içerisinde sözleşmeden cayma hakkı dışında başka bir hak talep edilemez. 

Buna göre müşteriler Divin veya Divin.com.tr'den verdikleri siparişlerde ayıplı bir ürünle karşılaşmış iseler; 0212 513 02 48 numaralı telefondan Divin'e veya info@divin.com.tr adresinden e-posta yoluyla Divin.com.tr'ye başvuruda bulunabilirler. 

Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren geçerli olmak üzere ve belirlenen garanti süresi içinde olması şartıyla, bir yıl içerisinde aynı arızanın en az 3 kere tekrarlanması veya farklı arızaların en az 5 kere gerçekleşmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 7'ye ulaşması; bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması, tamiri için gereken 30 günlük azami sürenin aşılması, arızanın tamirinin mümkün olmaması gibi durumlar, müşterilerin Divin'den ürünün ücretsiz değiştirilmesi, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep etme haklarını doğurur. 

Hatalı kullanım, kaza, kullanımdan kaynaklanan eskime veya deformasyon gibi kullanıcı kaynaklı ayıplar bu kapsama dahil değildir. 

Divin.com.tr web sitesinden ürün satın alınması, yukarıda ilan edilmiş hüküm ve şartların kabul edildiği anlamına gelmektedir.